The first day at Kelowna

27 augustus 2010 - Calgary, Canada

Hey iedereen

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik moet typen:P
maar this is er allemaal gebeurt:xD
Eerst de dagen voordat ik weg ging afscheid genomen van de rest
en toen was het de dag dat ik naar Canada ging,
we moesten om 6 uur opstaan, dit vanwegen we om 7 uur op de weg moesten zijn.
want ik ging in Frankfurt op het vliegtuig naar canada om kwart over 2.
gelukkig waren we optijd weg wat meestal niet zo(een hele leuke eigenschap van onze family)
En de autoreis naar frankfurt verliep rustig en goed. toen we op het vliegveld aankwamen reden we eerst een paar rondjes omdat we niet de goede termenal konden vinden.
dus dan uiteindelijk op vliegveld samen de family van Fiep en Fiep zelf.
Afscheid genomen van iedereen die daar waren en in de vliegtuig gestapt.

Ondertussen wel vanalles vergeten waar ik blijkbaar heeel erg goed in ben.
Maar dat vertel ik wel wat later. de vliegreis duurde erg lang zo'n ongeveer 10 uurtjes daarvan heb ik 8 uurtjes naar films gekeken  wat opzich wel leuk was. Naast mij zat een frans man daar kwamen we aan de eind van de reis achter, we dachten namelijk dat hij eerst engels was  omdat we de hele reis engels hebben gesproken. dus maar uiteindelijk toch in Calgary aangekomen. Het vleigveld is daar erg saai en toch wat lelijk:). nadat we van de douane en de imigratiedienst kwamen werden we opgehaald door De gast moeder en oma van Fiep en Justin(Fiep uitwisseling) en Dylan(mijn uitwisseling). Mijn gast moeder(Brenda) was er niet vanwegen dat zij tegelijk een andere uitwisselingstudent moest ophalen van Japan die trouwen ook in het huis waar ik verblijf komt te wonen voor een jaar.

Dus na dat we werden ophaalt gingen we naar Canmore een klein plaatsje vlakbij de Rocky Mountains. daar verbleven we in een hostel genaamt The Bear Hostel, wat eigenlijk de naam nergens op sloeg.  het was toen ongeveer half 6 naar dat we de hostel hadden verkent gingen we ergen eten in het dorpje. Was wel een leuk dorpje was er rustig maar toch wel een gezellige zweer. we aten in een soort cafe waar geen hond was en toch moesten we 50 min wachten voor ons eten. maar het eigenlijk net als de VS want hier hebben ze alles in XXL eten maar gelukkig had ik erge honger dus ging er allemaal in:).

Daarna een tochtje door het dorpje en dan terug naar de hostel. we hebben daar wat gepould samen met wat britse scounting groep dat hier op een scoutingtrip was voor een paar weken. was erg gezellig.

Alweer lkkr veel geslapen zo ongeveer 5 uurtjes en de nachten daarvoor helemaal niet dus van de 60 uur heb ik er 5 en een half uur geslapen. in het zelfde dorpje ontbeten en weer xxl.
Dan uiteindelijk en finaly de reis door de rocky mountains maar ondertussen kwam ik er achter dat ik nergens mijn camera kon vinden ik ik vreeste het ergste en dat was dat ook I lost him:(
Maar was toch uiteindelijk een leuk ritje van 8 uur paar keer gestopt en in het midden van de reis stopte we bij een rivier Dylan en ik wouden die oversteken maar het was zo fucking koud maar toch geprobeerd, maar zo'n man een ervaren rafting persoontje zei dat we er uit moesten want als we werden mee gesleud door de rivier we waren dood want verder op was een waterfall, dus....

Na 8 uur kwamen we uiteindelijk aan in Kelowna.
Het was zo'n 30 graden en dat house lig op een heuvel en een prachtig uitzicht en een zwembad
leek net een vakantie.  na een rondleiding van het huis zagen we vanuit de varanda dat er een brand was in Kelowna, de derde deze maand een heel huis en een paar bomen waren helemaal afgebrand. het gebeurt vaak de laaste tijd omdat het erg warm en droog is(wat ik niet erg vind)
hoe is het daar in Nederland beetje goed weer?

Verder zijn hier de mensen erg aardig en doen alles voor je. En owja en even terug komen van dat ik alles vergeet, ik heb dus voordat ik na het vleigveld ging mijn oordopjes vergeten en wat kleding. op het vleigveld mijn portomenee maar gelukkig lag het in de auto en dus kon ik hem nog net optijd ophalen. verder mijn Camera direct de eerste dag vergeten in het hostel en hopelijk ligt hij daar nog.
Mijn zonnebril ben ik ook kwijt moet als goed is hier ergens liggen maar niemand heeft hem nog gevonden. dus... hopelijk blijft het daarbij.
nou ja dit was het voorlopig voor nou.
dus

Greetz en To Be continued ...